Pages

Monday, December 26, 2011

pengat nangka

assalamualaikum...

sejuk-sejuk begini, sedapkan makan makanan yang panas-panas. jengah-jengah kat dapur terus nampak nangka yang diberikan oleh bapa mentuaku. banyak juga lagi nangka ni walaupun dah puas makan macam tu aja sejuk-sejuk baru keluar dari peti ais. nyaman je rasa. kali ni nak beralih arah lak, nak kan kelainan pula. apa lagi pengat nangka la.

terus tarik laju-laju santan, nangka, sagu biji. completed...semua bahan ada. apa lagi  jom kita ke dapur. mari main masak-masak...

taraaaa...sebenarnya masa taip entry ni dah siap pun.he3...saja nak tunjuk gambar kat korang bagi meleleh sikit.

jemput makan yok!


pengat nangka dah siap sedia untuk di ngap...

11 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

perghh..meleleh.kegemaran saya tu awak.minta semangkuk

Miss Volvo said...

pengat nangka? sedap ke? i pena mkn pengat pisang je hehe

simply nana said...

Miza, yok2 kte mkn sama2.sedap makan panas2 nie

simply nana said...

Miss volvo, sedap...nanti leh try aw...terangkat

zati embong said...

bestnya,eh jap.tetibe tercium2 bau pengat nangka.waaa

BisMi Aishah said...

sedap nye...

saya suke pengat pisang ;)

simply nana said...

Jat...dh abih lo, jat dh kene rajin kedapur dh nie...he3.

simply nana said...

Bismi, pengat nangka ni lebih kurang sama dgn pengat pisang...sedap

Wanzi said...

ni yang best ni musim hujan... pehhhh pekena pengat dengan kopi o... bila nak hantar sini sikit.... dah kempunan nih he3

dill said...

sedapnye...

dill.

~SaL IjOu~ said...

nyum..sodapnye~ ;)