Pages

Wednesday, December 07, 2011

perut buncit

assalamualaikum....

Bagi lelaki, mungkin dorang jawab "orang pompuan sekarang cari orang lelaki perut buncit apa, baru macho" ye ke macho?

Bagi perempuan pula, akan meratap dan sentiasa akan berdiri di depan cermin seterusnya akan menangis. kenapa perut ku jadi begini.kalau boleh, nak pakai baju yang besar-besar saje untuk menutup perut yang besar. malahan, akan menjadikan seseorang perempuan itu murung dan sentiasa rendah diri. lebih-lebih lagi wanita yang berkejaya kerana mereka akan sentiasa berhadapan dengan ramai orang.

nak tahu tak, apa yang saya amalkan sehingga hari ini. mari kita cuba petua ini...

jika makan nasi, jangan berulam dengan air, sebaliknya minum air selepas 1jam selepas makan (jika tak tercekik la). jangan sampai menyeksa diri tau. cuba buat perlahan-lahan. tapi selalunya, kalau makan diluar selalu mengelat...ha3

lagi satu, masa dalam pantang..tolonglah ikut pantang orang tua-tua. kurangkan minum air kerana dalam pantang ini lah saat yang paling penting untuk kita jaga. Tepulang pada diri sendiri untuk menentukannya. seluruh badan kita akan berasa segar jika kita mengamalkannya. nak pakai lama kan...

mari kita praktikkan bersama-sama.

8 comments:

eiela said...

budak kecik pun dah perut buncit kan. hehe

simply nana said...

eiela, budak kecik lagi gebu makin comel, tak pea eiela...hik3

Miss Volvo said...

perut bf i buncit :P



HAHA!


Eh eh i folo u ye :D

simply nana said...

Miss volvo, misti macho..hik3

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

makan berulam air..bkn perut jek boroi muka pun cpt nampak tua.kan awak?

~SaL IjOu~ said...

hendak seribu daya~ ;)

simply nana said...

miza, betul3...

saljou, tak nak seribu dalih...tolong sambungkan..he3

diyanaPB said...

I CAN SHARE A SECRET.. JOM COME AND VISIT MY BLOG K..

http://diyanapb.blogspot.com